Styrelsemöten

Här hittar du anteckningar från våra styrelsemöten under 2020.

Anteckningar från 2019 hittar du här.

Styrelsemöte 2020-01-22

Verksamhetsplanering:
1 februari står representanter från MBF (Marieholms byaförening) utanför ICA Marieholm för att sprida ordet om vår verksamhet för Marieholms utveckling och fortlevnad, väl mött då och där!

5 februari är det dags för årets första Fika med Bya på Marieholms bibliotek, droppa in mellan 17:30-19:00!

4 mars är det dags för årsmöte, vi välkomnar alla medlemmar att delta, givetvis bjuder vi på förtäring och underhållning utöver stämmans sedvanliga innehåll. Kallelse kommer gå ut via sociala medier, hemsida och annons, allt enligt stadgar. Årsmötets handlingar kommer vara er tillhanda på hemsidan 14 dagar innan.

Valberedning:
Vi har två öppna styrelseledamotposter. Vi behöver en kassör och en ledamot – intresserad? Hör av dig till info@marieholmsbyaforening.com

Arrangemang och aktiviteter:
Vi har ett antal olika ”På G projekt” som vi arbetar vidare med, förutom skatebana och utegym. Vår förhoppning är att kunna erbjuda både musikunderhållning och utomhusbio i samarbete med kommunen under året.
Nytt för 2020 är att vi kommer gå in i ett samarbete i projektet Matglädje. Konceptet är att man träffas kvällstid 6 gånger om året och lagar mat tillsammans utifrån tema. Årets första Matglädjestund blir i slutet av februari på temat Matsvinn, mer info kommer angående anmälan, tid och plats.

Utöver detta fortsätter våra pågående arbeten och projekt för att säkra Marieholms utveckling och fortlevnad.
Vi vill påminna om att förnya medlemskap för 2020.
Och är Du inte medlem ännu, så är det ett bra tillfälle att bli det nu: