Styrelsemöten

Här hittar du anteckningar från våra styrelsemöten under 2020.

Anteckningar från 2019 hittar du här.

Styrelsemöte 2020-02-12

Utvärdering av medlemsrekrytering1/2 utanför Ica samt Fika med Bya 5/2:
Medlemsrekryteringen – två helt nya medlemmar, ett antal förlängda medlemskap. Kul att träffa bybor och prata verksamhet.
Fika med Bya – stor uppslutning och givande dialog. Roligt att fler tar möjligheten att komma och prata om hur vi tillsammans kan utveckla och bevara Marieholms intressen.

Nästa fika med bya blir 1/4 – varmt välkommen till Marieholms bibliotek på drop in 17:30-19:00

Planering av årsmötet gicks igenom.
Årsmötet hålls på Marieholms bibliotek, det blir tillfälle till både omval, nyval och fyllnadsval. Vi har en gästföreläsare bokad, författaren Ulf Engfalk. Kallelse kommer i Eslövsbladet samt på hemsida och Facebook.

Pumpafröutdelning inför höstens Odlardag blir 28/3 utanför Ica mellan kl. 10:00-12:00, välkommen då!

Nästa styrelsemöte är 11/3.

Tankar, frågor och förslag mottages via Mail till info@marieholmsbyaforening.com

Glöm inte att anmäla deltagande i Matglädje! Mer info finns på hemsidan.

Styrelsemöte 2020-01-22

Verksamhetsplanering:
1 februari står representanter från MBF (Marieholms byaförening) utanför ICA Marieholm för att sprida ordet om vår verksamhet för Marieholms utveckling och fortlevnad, väl mött då och där!

5 februari är det dags för årets första Fika med Bya på Marieholms bibliotek, droppa in mellan 17:30-19:00!

4 mars är det dags för årsmöte, vi välkomnar alla medlemmar att delta, givetvis bjuder vi på förtäring och underhållning utöver stämmans sedvanliga innehåll. Kallelse kommer gå ut via sociala medier, hemsida och annons, allt enligt stadgar. Årsmötets handlingar kommer vara er tillhanda på hemsidan 14 dagar innan.

Valberedning:
Vi har två öppna styrelseledamotposter. Vi behöver en kassör och en ledamot – intresserad? Hör av dig till info@marieholmsbyaforening.com

Arrangemang och aktiviteter:
Vi har ett antal olika ”På G projekt” som vi arbetar vidare med, förutom skatebana och utegym. Vår förhoppning är att kunna erbjuda både musikunderhållning och utomhusbio i samarbete med kommunen under året.
Nytt för 2020 är att vi kommer gå in i ett samarbete i projektet Matglädje. Konceptet är att man träffas kvällstid 6 gånger om året och lagar mat tillsammans utifrån tema. Årets första Matglädjestund blir i slutet av februari på temat Matsvinn, mer info kommer angående anmälan, tid och plats.

Utöver detta fortsätter våra pågående arbeten och projekt för att säkra Marieholms utveckling och fortlevnad.
Vi vill påminna om att förnya medlemskap för 2020.
Och är Du inte medlem ännu, så är det ett bra tillfälle att bli det nu!