Sammanfattning styrelsemötet – 14 maj

Näst sista mötet innan vi tar sommaruppehåll.

Vi börjar med Fika med Bya den 25 maj kl 18:00 på Centrumhuset. Vi har bjudit in representant från Frivilliga Resursgruppen att komma och berätta om sin verksamhet. Det bjuds på finfika kvällen till ära. Ingen föranmälan behövs.

Läs mer om frivilliga resursgruppen

Den 8 juni bjuder vi in till Vårodlardagen! Ta med sticklingarna, växter och annat du vill byta, skänka eller sälja. Kanske sådde du för många frön och har små plantor som andra gärna ger ett nytt hem? Mellan kl 10-12 finns vi vid Skateparken. Vi vill gärna arrangera en bukett utställning – så gör en trevlig bukett av blommor och växter från din trädgård eller naturen och ta med! Tillsammans skapar vi en härlig blomsterutställning.

Sen är det dags för Byaloppis den 16 juni! Säljarna har skickat in var de kommer stå och sälja och vi gör en karta så de som vill köpa kan åka/gå/cykla runt och besöka mini-loppisar hos folk i Byn. PRO kommer delta och finns att hitta på Centrumhuset. Loppisen pågår mellan 11-14. De som vill öppnar tidigare eller stänger senare.

Som avslutning av våren firar vi midsommar i Sundelius Park! Ta med grönt och blommor så klär vi och reser stången tillsammans! Mer info kommer, så håll utkik!

Visst är väl dessa aktiviteter värt att att se fram emot? Och vi tar tacksamt emot hjälp av er! Var en del av byagemenskapen så hjälps vi åt att göra det lite festligare och trevligare för oss alla. Vill du hjälpa till med byaloppisen eller midsommar?! Mejla info@marieholmsbyaforening.com!

Och glöm inte stötta Byaföreningens arbete genom att bli medlem!

Väl mött i sommar!