Nattvandring

Nattvandrare sökes!

Kära Marieholmare!

Du som uppskattar vår fina by, som blir glad åt att det planteras blommor i parkerna, hålls efter bland träd och buskar och att det ordnas med farthållare och liknande åtgärder. Du som tycker att det är trist med skadegörelse i kolonierna, på stationen, på barnens förskolor i deras lekparker och i våra fina parker. Du som har lite tid och hjärta att engagera dig för att öka trivseln och tryggheten i vår fina by, men kanske inte vet hur, se hit!

Marieholms byaförening söker dig som har tid och engagemang att delta i en seriöst organiserad nattvandrargrupp. Tanken är att varje deltagare ska vandra ca 1gång/månaden i en grupp om 3 personer. En till två vandringar i veckan behövs för att uppnå någon slags effekt, det behövs rutiner och kontinuitet. Totalt kommer vi därför att behöva ca 40 personer.

Vi står för all organisering kring försäkring, material och planering. Allt DU behöver göra är att avsätta lite tid och energi för att tillsammans med andra frivilliga Marieholmare jobba mot en trygg och trivsam by!

Maila in ditt namn och telefonummer till info@marieholmsbyaforening.com innan söndag 21/6 2020, så återkommer vi med information via mail. Vi jobbar för att få igång nattvandringen så snabbt som möjligt.

Hoppas vi ses!
/Marieholms byaförening