Sammanfattning från styrelsemötet 10 maj

Fika (Öla) med Bya 24/5 – ölprovning för medlemmar slutplanerades. Inbjudan kommer under vecka 19.

Riktade bidraget från kommunen på 160K – bänkar är beställda, spången till Laddran kommer åtgärdas.
Det har inkommit förslag på investera i hjärtstartare, mycket bra förslag! Men vi ser inte möjlighet och god nytta av det utifrån placering och åtkomst. Istället kommer vi erbjuda HLR-utbildning i höst.

Skateparken – är i full gång i byggnation och design.

Utvärdering Vårstädningsdagen – Vi kommer slå ihop den nästa år med Vårodlardagen.
Arrangemanget var bra och väl förberett men deltagandet var tyvärr lågt.

Utvärdering Valborg – blåsten gjorde det svårt för oss både vad gällde tal, körsång och få fart på bålet.
Korvgrillningen uppskattades mycket. Det tar vi med oss till nästa år och även inkomna förslag på lotteri och chokladhjul. Detta förutsätter att andra föreningar vill hjälpa till på olika sätt.

Planering av Midsommarfirande påbörjades. Vi behöver hjälp att arrangera midsommar! Vill du hjälpa till under dagen? Fixa fem-kamp? Leda dans runt stången? Hör av dig!

Det har kommit en önskelista som vi kommer se över och ta ställning till vad som är genomförbart.
På listan finns förslag på bukettutställning, tipsrunda, Marieholmsbingo och spökrunda.

Har du tips och tankar om vad Byaföreningen kan göra för att utveckla och bevara Marieholm?
Skicka in dom till info@marieholmsbyaforening.com.

Vill du vara med och stötta föreningen att genomföra aktiviteter och event?
Bli medlem nu!