Styrelsemöte

Sammanfattning från styrelsemötet 14 juni

Uppföljning av Öla med Bya – fantastiskt trevligt och lärorikt föredrag av Jonas Kjellman. Sex olika ölsorter från lokala bryggerier provades. Tack till Maria Mölstad för god tapasbuffé.
Lärdom: öppen inbjudan med rabatterat pris för medlemmar.

Planering av Midsommar – det blir klä stången ihop, medhavd picknickkorg, dans och lekar/tävlingar med priser till barnen. Glöm inte att ta med björkris eller liknande samt blommor!

Skateparken – arbetet löper på i god fart vad det verkar. Vi har rekvirerat ut del ett av allmänna arvsfonden till delar av kostnaden av bygget, del två och pengarna från Leader kommer rekvireras ut efterhand som fakturorna trillar in. Vi vill vara tydliga med att Skateparken byggs helt utifrån sökta medel från Byaföreningen och bygget sker med hjälp av Bryggeriet Malmö och är inget samarbete med, eller sponsrat av Eslövs kommun.

Utegym – Vi har fått en förfrågan av Eslövs kommun kring placering av utegymmet. (Det bidrag som var en av vinnarna i projektet Landsbygdsutveckling som kommunen håller i)
Vi kommer förorda parken vid Ringgatan.

Vad händer i höst?

Vi planerar följande:

• Odlardag i september
  • HLR utbildning i oktober
  • Vinprovning i november
  • Julaktivitet i december

Det har kommit förslag på bla Spökrunda på höstlovet samt Höstloppis.
Dessa förslag kommer vi bifalla och stötta i om någon annan ansvarar för själva genomförandet.

Med det sagt hoppas vi att vi ses på midsommarfirande i Sundelius park!
Om inte, ha en skön sommar så ses vi i höst igen!

Ps Är du inte medlem än så bli det nu – och var en del av Marieholms utveckling och fortlevnad.
Ditt medlemskap gör det även möjligt för oss att anordna aktiviteter för alla åldrar.