Styrelsemöte

Sammanfattning från styrelsemötet 11 maj

Vi har varit väldigt aktiva och arrangerat saker denna vår.

• Utvärdering av Musiksamarbetet 7/4
  • Pumpafröutdelning utanför Ica 10/4
  • Fika med Bya 20/4 (och 4/5)
  • Vårstädningsdagen 24/4
  • Valborg 30/4

Nästa evenemang är Fika med Bya 18/5 tätt följt av Byaloppisen 22/5. Välkomna då!

Midsommar kommer vi oxå att arrangera, mer info kommer när det närmar sig. Vill du hjälpa till under midsommar? Hör av dig till info@marieholmsbyaforening.com.

Vi tittar fortsatt vidare på hur vi kan använda pengarna från kommunen till att göra något för Marieholm.

Vi har ansökt om marklov för Skatebanan och väntar besked från kommunen. Kommer att söka mer finansiering via olika fonder och stiftelser så att vi kommer vidare i vårt projekt.

Vi har planer för en gemensam stor härlig Marieholmsfest 2023 tillsammans med andra föreningar i byn.

Vårt medlemsantal har ökat men vi ser gärna att fler ansluter som medlemmar. Bli medlem nu och stötta vårt arbete med att utveckla Marieholm och skapa en gemenskap i byn med olika arrangemang och event. https://www.marieholmsbyaforening.com/bli-medlem/

Hoppas vi ses på onsdag 18/5 kl 17:30 på Marieholms bibliotek och pratar mer om vad för kul vi kan göra ihop i byn. Vi bjuder på fika såklart!