Utveckling

Lekplatsen vid rondellen!

Våra två lekplatser är en punkt som står högt upp på vår prioriteringslista. Vi har framfört genom många dialoger med kommunen att vi måste göra lekplatsen vid Ringvägen/rondellen och i Sundelius Parken öppnare, trevligare och framförallt tryggare platser att vara på.

Den stora anledningen till att lekplatserna är mörka och otrygga är buskaget som omringar båda lekplatser. Vi har önskat om att man tar bort detta, sår gräs istället men behåller de fina träden som skuggar.

Nu i veckan har kommunen varit i farten och tagit bort hela buskaget runt lekplatsen vid Ringvägen/rondellen och det tycker vi är helt fantastiskt! Vi kryssar med glädje av denna punkt på vår lista, tackar Eslövs kommun och fortsätter att föra dialog om lekplatsen i Sundelius Parken.

Tycker du att det är viktigt att vi fortsätter föra dialog med kommunen om att göra våra lekplatser till öppnare, trevligare och tryggare platser – Bli medlem!

Tycker du att det hade varit bra att få byggt en skatebana till byns ungdomar så de har något att göra och någonstans att vara – Bli medlem!

Tycker du att det hade varit bra med ett utegym i byn som är tillgängligt för alla och som kan hjälpa stora som små att hålla sig friska och starka – Bli medlem!

Genom att bli medlem stöttar du Marieholms utveckling och fortlevnad. Byn utvecklas och lever vidare genom att vi rustar upp, bygger nytt och visar ett engagemang.

Swisha 100 kr till 123 534 20 43 och bli medlem idag!