Sammanfattning styrelsemötet 14 april

Planering av Vårstädningsdagen 22/4. Kl 10-14 vid Sundelius park. Kom och hämta städkit, plocka skräp och vinn priser. Vi bjuder alla deltagare på grillad korv som PRO ställer upp och grillar. 🌭

Valborg 30/4 vid Ankedammen. Vi börjar kl 19, bålet tänds 19:30 och däremellan sjunger kyrkokören in våren. 🎶🎶 Vi tänder grillen vid paviljongen så ta med grillgrjer om ni vill.

Fika med Bya blir den 24/5, fast det blir ölprovningskväll för medlemmar. 🍻Anmälan kommer ut v 18. 30 platser finns för en självkostnad á 300kr/ person. Det blir även passande tilltugg.

Bidraget från kommunen; vi har tagit in offert på bänkar från Green Landscaping och planen är att börja med en till två bänkar. Tanken är att en ska placeras vid ”Börjes ek”, utsiktsplatsen en bit från ankedammen. 🌳
Laddran blir inte av då entreprenören såg svårigheter med placering där. Vi kikar vidare på plats för bänk nr 2 men har för avsikt att inom kort göra beställning på installation av bänk nr 1.

Skateparken. Markarbetet är klart och v 16 påbörjas själva utformningen av anläggningen med gjutning i etapper. 🛹 Vi hade besök av anläggaren vi har samarbete med, Bryggeriet, som berättade om hur byggnationen fortskrider och planer och tips framöver. Vår förhoppning är att det blir klart i juli och att vi kan inviga vid skolstart i augusti under festliga former. 🥳

Vi kommer innan dess att ha en namntävling – vad ska skateparken heta?
Och även en logo tävling. Alla är välkomna att delta men vi vill gärna främst ha in barn och ungdomars förslag. Vi kommer kontakta Marieskolans ledning och se om vi kan få arrangera tävling med hjälp av eleverna där.
Det kommer även finnas möjlighet att lägga förslag i en förslagslåda på Valborg.

Som ni ser, det är en fullspäckad vår i föreningens aktivitetskalender. 🗓️
Bli gärna medlem och stötta vårt ideella arbete. Då bidrar även du aktivt till Marieholms utveckling och fortlevnad.

Väl mött i vår! 🌼🌻🌼