Styrelsemöte

Styrelsemöte 11 augusti

Närvarande: Heléne Mathiesen, Hannah Magnusson, Jessica Abbott och Emma Rosenqvist

Verksamhetsplanering

• Loppis under hösten: Vi har pratat om att ha en trädgårdsloppis även under hösten efter vårens succé men vi lägger den på is och satsar på en toppendag till våren istället.
  • Odlardagen: Bestäms infalla den 17 oktober, kl 13.00–16.00. Vi har börjat planera talare/workshops och priser i pumpatävlingen samt solrostävlingen. Det blir pris till tyngsta pumpan för barn respektive vuxna samt högsta solrosen för barn respektive vuxna. Vi kommer även att ha ett lotteri med fina priser! Som vanligt går det även att byta sticklingar, frön, grönsaker och annat trädgårdsrelaterat. Vi kommer även denna gång att sätta tulpanlökar för att göra byn vårfin nästa år.
  • Fika med BYA: Höstens fika med BYA blir den 15 september, den 13 oktober och den 17 november.
  • Styrelsemöten: Höstens möten blir den 8 september, 6 oktober, 10 november samt 8 december.

Informationspunkter

• Nattvandring: vi tar nytt grepp och nya förslag till fortsatt vandring till våren.
  • Musiksamarbete med Eslövs kommun: Den 30 september kl 19.00 kommer Nü Fiona att ha en konsert på biblioteket. Läs mer: Nü Fiona – Eslövs kommun
  • Samarbetspartner: Vi kommer snart kunna erbjuda nya samarbetspartners.
  • Skatebana: Vi har nu skrivit på papper om att arrendera en yta och i september kommer kommunfullmäktige att ta beslut i ärendet.
  • Eslövs byalagsråd (EBR): Det är ett förberedande möte i september.

Övrigt

Vill Du bo och verka i en by som kämpar på och vill utvecklas? Bli då medlem i Marieholms Byaförening nu! 100kr/ hushåll och år. Tillsammans för vi vår talan till de beslutande.