Övriga eventUtveckling

Invigning av skateparken – 23 september

Varmt välkommen till invigningen av den efterlängtade skateparken lördagen den 23 september kl 13–15! Det blir klippning av band och så bjuder vi på korv, popcorn och avslöjar parkens namn.

Vi kommer hålla till vid skateparken på Sandgatan och grönområdet strax intill järnvägsövergången i Marieholm.

Program

13:15 Bandet klipps och skateparken invigs officiellt, vi avslöjar skateparkens namn – och presenterar vinnare av namntävlingen.

14:00 Dragning av vinnare till skateparkens deltagare i utlottning av fantastiska priser som är skänkta från https://www.bradkultur.se/. Det blir ett presentkort på 1000 kr och två på 500 kr och lite goodie-bags med tygpåsar, klistermärken mm. 💰 (Du deltar genom att skriva ditt namn och mobilnummer på en lapp som läggs för dragning.)

Det finns även gratis grillad korv och popcorn till alla besökare under denna tid.🌭🍿

Vi vill givetvis tacka våra sponsorer för deras engagemang och vilja att vara en del av denna dag.🤩 Tack Mathuset Ica Nära och Marieholmskorv!

Marieholms Byaförening önskar er alla varmt välkomna!

Förverkligades genom bidrag

Marieholms byaförening sökte medel till byggandet av skateparken från Allmänna arvsfonden (1 765 000 kr), Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling och Leader Skåne (850 000 kr) samt Sparbanken Skåne (75 000 kr).

Logga för Allmänna arvsfonden
Logga för Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling
Logga för Leader
Logga för Sparbanken Skåne

Namnförslag från barn på Marieskolan

Vi bjöd in barnen på Marieskolan att skicka in förslag på vad parken kan heta. Även boende i byn kunde lämna in sina tankar kring namn. En jury bestående av medlemmar i byaföreningens styrelse samt de som varit aktiva i framtagandet av parken, kommer att rösta fram ett vinnande namn och presenteras på invigningen den 23 september. Sista dagen att lämna in förslag var den 1 september.

De förslag som kommit in från barn på Marieskolan och boende i byn är:

• Marieskate (mer än ett förslag på detta)
  • Hundskateparken
  • Ananasskateparken
  • Discoskateparken
  • Skateparken
  • Gosedjursskateparken
  • Vattenmelonparken
  • Zoombie
  • Marieskolans skatepark
  • Marieholms skatepark (flera förslag på detta)
  • Lavamonstersskatepark