Utveckling

Möte om att utveckla Eslövs fritids- och föreningsliv

I slutet på oktober deltog Ankie Hellman och Heléne Mathiesen som representanter från Marieholms byaförening i ett digitalt möte med Eslövs kommun tillsammans med flera andra ideella organisationer från Hela kommunen bland annat Emma Carlsson från Dansföreningen Dansa Åh Le här i Marieholm.

I det forumet fick vi som ideell organisation komma med åsikter, tankar och önskningar direkt till Eslövs kommun angående:
”Hur kan vi utveckla Eslövs Fritids- och föreningsliv tillsammans?”. Det var ett mycket trevligt och välplanerat möte och då Ankie Hellman och Heléne Mathiesen brinner lite extra mycket för just detta ämne så anmälde de sig självklart som frivilliga till att vara med i en referensgrupp.

Igår kväll var då ytterligare ett digitalt möte med Eslövs kommun och referensgruppen som även den var mycket välplanerad.
I detta stadie så är dessa möten mest för att samla in information så inget konkret kommer att hända direkt men det är en mycket bra och positiv början och en viktig dialog som vi tror starkt på.

Vi kommer hålla er uppdaterade och har ni tankar och idéer ni önskar få fram så kontakta oss gärna så tar vi det med oss på framtida möten. Har vi fler bybor som är med i en förening som också brinner lite extra för just detta och gärna vill få sina åsikter och tankar hörda så kontakta oss då flera är välkomna att vara med!

Stötta Marieholms byaförening att kunna fortsätta engagera sig genom att bli medlem! Swisha 100kr till 123 534 20 43 och skriv din mailadress som meddelande.

Betalningen gäller även för 2021!