UtvecklingVårstädningsdagen

Byn samlade ihop 485 kg skräp

Vilken dag! Vilket engagemang! Stort tack till alla som hjälpte till att få bort 485 kg skräp från vår natur!

Förra året samlade 40 personer in 200 kg skräp, detta året samlade 52 personer in 289 kg skräp! fantastiskt bra jobbat!

Marieholms IS P/F12-lag i samarbete med Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation och Mathuset Ica Nära samlade ihop 196 KG skräp på 38 personer! Helt fantastiskt bra jobbat!

Tillsammans samlade därmed 92 personer in 485 kg skräp! En stor applåd till alla, stora som små som hjälpte till idag! Vilken skillnad vi har gjort! Vilken fantastisk insats vi har gjort tillsammans!

Stort tack till Eslövs Bostads AB som sponsrade korvgrillningen, tack till Eslövs kommun som lånat ut tänger och som hämtar allt skräp och ett stort tack till alla som sponsrat med vinster!

Våra vuxna vinnare är:

1. Emma Rosenqvist med familj som samlade ihop 70 kg skräp
  2. Nisse & Kerstin som samlade ihop 47 kg skräp

Våra barnvinnare är:

1. Julia, Elvira och Juni som samlade ihop 9,6 kg skräp
  2. Liss, Natalie och Vilya samlade ihop 4,7 kg skräp

Vill du stötta Marieholms byaförening, bli medlem!