Sammanfattning styrelsemötet – 15 april

Sammanfattning i korthet från Byaföreningens styrelsemöte den 15 april.

Planering av Vårstädningsdagen den 27 april kl 11-13. Vi kommer i år att hålla till bredvid skateparken. Kom förbi och hjälp till att vårstäda Marieholm inför Valborg! Alla som deltar bjuds på fika och får en gratis lott i vårt lotteri.

Planering av Valborg. Det blir vid Ankedammen med start kl 19:30 då grillen tänds. 19:45 blir det vårtal och kl 20 tänds bålet. 20:15 blir det körsång av Marieholms kyrkokör.

Fika med Bya kommer det bli en gång i vår. Då bjuder vi in representanter från Frivilliga resursgruppen som presenterar vad de arbetar med. Datum kommer inom kort.

Vi har hörsammat önskemål om Byaloppis. Vi kommer samordna denna som går av stapeln den 16 juni. Mer info och anmälan kommer.

I övrigt diskuterades våra viktiga utvecklingsfrågor för Marieholms fortlevande och utveckling som vi alltid jobbar med, bland annat genom Eslövs byalagsråd, samt skadegörelse i skateparken.

Vill du stötta föreningen gör du det enkelt genom att betala in 100kr per hushåll och år och bli medlem.